Όσο και εάν απομονωνόμαστε από το φυσικό μας περιβάλλον, τη φύση με όλα τα έμβια όντα του και αβιοτικά χαρακτηριστικά του, ζούμε σε μεγαλουπόλεις και μεγαλώνουμε μπροστά σε οθόνες, τόσο περισσότερο έχουμε ανάγκη τη φύση, το πράσινο, τα φυτά, την ύπαρξη τους στο χώρο που ζούμε μέσα σε γλάστρες και ζαρντινιέρες, στο σπίτι, τον κήπο, στην ταράτσα μας ή στον εργασιακό μας χώρο.

Η ενασχόληση μας με την κηπουρική στο βαθμό που επιθυμεί ο κάθε άνθρωπος αλλά και που μπορεί ανάλογα με τις συνθήκες ή στις συνθήκες που ζει έχει να του προσφέρει μόνο θετικά.

Η αλληλεπίδραση μας με τη φύση, η ενασχόληση με το κήπο, το πράσινο στο μπαλκόνι μας ή ακόμα και μια μικρή γλάστρα στο γραφείο μας έχει μόνο θετικά να μας προσφέρει.

Τι όμως μας προσφέρει πραγματικά η ενασχόληση μας και δραστηριότητα μας με το πράσινο;

  • Αυτοεκτίμηση
  • Βελτίωση της υγείας της καρδιάς
  • Μείωση του άγχους
  • Η ευχαρίστηση του να λερώνουμε τα χέρια μας με το χώμα
  • Πιο ήρεμη κατάσταση του ύπνου
  • Βελτίωση των δεξιοτήτων με τα χέρια και το σώμα μας
  • Βελτίωση της σωματικής κατάστασης
  • Ηρεμούμε και βάζουμε στόχους καθώς και βρίσκουμε τρόπους για την επίτευξη τους
  • Βελτιώνει την Κοινωνικοποίηση και την οικογενειακή ευχαρίστηση
  • Η κηπουρική μας κάνει περισσότερο ευτυχισμένους

Βιοφιλία. Η ανάγκη που έχουμε να ερχόμαστε σε επαφή με το πράσινο.

 

Ο όρος Βιοφιλία ή ακριβέστερα Biophilia hypothesis (BET) προτείνει ότι οι άνθρωποι έχουν μια έμφυτη τάση να αναζητούν συνδέσεις με τη φύση και άλλες μορφές ζωής. (https://en.wikipedia.org/wiki/Biophilia_hypothesis).

Ο όρος χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από τον Έριχ Φρομ (1900-1980) που περιγράφει έναν προσανατολισμό του ατόμου να έλκεται με ό,τι είναι ζωντανό. Στη συνέχεια ο πολύ σημαντικός βιολόγος Edward O. Wilson χρησιμοποίησε και διέδωσε ουσιαστικά τον όρο βιοφιλία στο βιβλίο του Biophilia (1984). Ο Edward O. Wilson ορίζει τη βιοφιλία ως “την επιθυμία να συνδεθεί με άλλες μορφές ζωής”. Ο όρος χρησιμοποιήθηκε από εκεί και πέρα σε διάφορους κλάδους, προς όφελος της ανάπτυξης του “πράσινου” ως αντίληψη και ως εφαρμογή.

Στην αρχιτεκτονική αναπτύχθηκε ο όρος Βιοφιλικός σχεδιασμός (Biophilic design) που είναι μια στρατηγική βιώσιμου σχεδιασμού (sustainable design strategy) που ενδυναμώνει και προωθεί την επανασύνδεση των ανθρώπων με το φυσικό περιβάλλον. Μπορεί να θεωρηθεί απαραίτητο συμπλήρωμα της πράσινης αρχιτεκτονικής (green architecture), η οποία μειώνει μεν τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις του δομημένου κόσμου, αλλά δεν προσεγγίζει την ανθρώπινη επανασύνδεση με τον φυσικό κόσμο.

Τα οφέλη της παρουσίας φυτών στον επαγγελματικό χώρο.

Η παρουσία και ανάπτυξη με βάση κανόνες και τεχνικές, φυτών εσωτερικού χώρου στους εσωτερικούς επαγγελματικούς χώρους προσφέρουν μια φυσική και ταυτόχρονα όμορφη ολοκληρωμένη εικόνα, ωφελώντας ουσιαστικά τη συνολική ευημερία των εργαζομένων.

Από μελέτες στις ΗΠΑ έχουν δείξει ότι οι Αμερικανοί περνούν έως και 90% του χρόνου τους σε εσωτερικούς χώρους.

Έτσι, με την σωστή και ορθολογική ενσωμάτωση φυτικού υλικού, σε συνδυασμό με φυσικά διακοσμητικά στοιχεία που ταιριάζουν με το συνολικό σχεδιασμό του χώρου, οι εργαζόμενοι όσο και οι επισκέπτες θα απολαμβάνουν την ομορφιά της φύσης και τα πολλά φυσικά και ψυχολογικά οφέλη που έχουν τα φυτά.

Η χρήση μικρών ή μεγάλων φυτών εσωτερικού χώρου σχετίζεται με τις ανάγκες του κάθε χώρου. Τα οφέλη είναι πολλά και αναντικατάστατα. Τα πλεονεκτήματα της εγκατάστασης φυτών εσωτερικού χώρου σε εργασιακούς χώρους παρουσιάζονται παρακάτω:

  • Μειώνουν το στρες που μπορεί να αναπτύξει ο εργαζόμενος εξαιτίας του φόρτου της εργασίας του.
  • Μειώνουν την ρύπανση και βελτιώνουν την ποιότητα του αέρα.
  • Μειώνουν το θόρυβο (επίπεδο θορύβου)
  • Βελτίωση της οπτικής εικόνας του επαγγελματικού χώρου (του σχεδιασμού του χώρου)
  • Πλαισίωση φυτικού υλικού σε showroom (εκθετήρια προϊόντων εταιρειών) βελτιώνει την εικόνα και την αποτελεσματική παρουσίαση και προβολή των προϊόντων της εταιρείας.
  • Ανάπτυξη καλύτερης συνεργασίας και πιο φιλικής υποδοχής πελατών.
  • Σε εκπαιδευτικούς χώρους διαμορφωμένους με φυτικό υλικό παρατηρούνται αυξημένα ποσοστά μάθησης
  • Σε καταστήματα λιανικής πώλησης η παρουσία της φυτικής βλάστησης και του συνδυασμού του με φυσικά διακοσμητικά υλικά έχει αποδειχθεί ότι αυξάνει την επιθυμία των πελατών να πληρώσουν 8-12% περισσότερα χρήματα για αγαθά και υπηρεσίες.

 

ΠΗΓΗ: www.gardenguide.gr